loading...
برترین ها
مدیر بازدید : 307 یکشنبه 27 فروردین 1391 نظرات (0)

قانون نوشت:

دراين وبلاگ با اين عنوان كه "شركت فن آوران انياك و خطري كه براي حسابهاي بانكي ايجاد كرده است" ادعا شده است:اطلاعات سه ميليون كارت بانكي در اين وبلاگ پخش مي شود زيرا تنها چاره اطلاع رساني به مردم و دارندگان كارتهاست.
بر اساس گزارش خبرنگار قانون،در اين وبلاگ كه شماره كارتها و رمز مخفي آنها شده است،فردي با نام خسرو زارع فريد نوشته است: كدام مديران انفورماتيك بانكها با دريافت رشوه چشم بر كجرويها بستند؟ مديريت ناشايست شركت انياك توسط دو برادر مالك آن آقايان ناصر حجازيان ( مدير عامل ) و نادر حجازيان ( مدير بازرگاني ) چنان غرق در تجهيز املاك و دارائيهاي خود در آنسوي مرزها شدند كه تمامي هزينه هاي مربوط به تامين امنيت لازم براي سرويسدهي به دارندگان كارتهاي بانكي را فراموش كردند.
بر اساس اين گزارش ،خبرنگار قانون با چك برخي از شماره كارت ها صحت كد هاي مخفي اعلام شده در اين سايت را آزمود و متوجه شد كه شمارهكارت ها و رمزها درست است.
اطلاعيه بانك مركزي
درهمين رابطه بانك مركزي بدون اشاره به اينكه اطلاعات مردم در بانك ها چگونه منتشر شده است،توسط روابط عمومي بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران اعلام كرد :به اطلاع مي رساند در پي بروز برخي شايعات در فضاي مجازي و به منظور ارتقاي سطح ايمني، ايجاد محدوديت در دسترسي غيرمجاز در شبكه كارتي كشور و حفاظت مشتريان در مقابل مخاطرات احتمالي ناشي از آن، به بانكهاي كشور ابلاغ شده ضمن اعلام مراتب به دارندگان كارتهايي كه طي چند ماه گذشته رمزخود را تغيير نداده اند، با مراجعه به خودپردازها يا شعب بانك مربوطه نسبت به تغيير رمز كارت اقدام نمايند.
جالب اينكه بانك مركزي در شرايطي اين خبر را شايعه خوانده اما مشتريان بانكهاي كشور به سادگي ميتوانند با چك شمارهكارت در اين وبلاگ( http://ircard.blogspot.fr )به سادگي رمز مخفي خود را بر شبكه مجازي روئيت كنند!!
بانك مركزي در ادامه اطلاعيه خود كه آن را مهم خوانده است افزوده:ضمن پوزش از برخي مشتريان بانك ها كه ناچار به تغيير اجباري رمز خود هستند، لازم به ذكر مي داند اتخاذ اين تمهيدات صرفا به منظور ارتقاي سطح ايمني كارتها صورت پذيرفته و درادامه توصيه هاي قبلي اين بانك و بانك هاي كشور مبني بر رعايت نكات ايمني در خصوص نگهداري و كاربري كارت ها به مشتريان اكيداً توصيه مي شود ،حداقل هر سه ماه يك بار نسبت به تغيير رمز اول و دوم (اينترنتي) كارت خود اقدام نموده و از قراردادن رمزهاي كارت در اختيار اشخاص ديگر تحت هر عنوان جداً اجتناب فرمايند.
جالب تر اينكه تناقض در اطلاعيه بانك مركزي به وضوح ديده مي شود زيرا اگر بانك مركزي اين موضوع را شايعه مي داند چرا بايد از تغيير اجباري رمزهاي بانكي ياد كند و بابت آن پوزش بخواهد!!
ادعاهاي وبلاگ منتشر كننده رمزها
بر اساس اين گزارش ،در اين وبلاگ ،در سابقه واكنش بانكها نسبت به نشت اطلاعات كارتهاي بانكي نوشته شده است:تاريخ 1390/4/15 وجود خطر سوء استفاده از اطلاعات كارتهاي بانكي را با ارسال اطلاعات كامل يك هزار كارت همان بانك براي ايميل مديران عامل آنزمان بانكهاي كشور اقدام نمودم.
بانكها و مديراني كه اطلاعات برايشان ارسال گرديد عبارت بودند از بانكهاي:( ملي " خاوري " , صادرات "جهرمي" , ملت "ديواندري" , تجارت "داوري" , پارسيان "شايسته" , سپه "پاشائي فام" , كشاورزي "طالبي" , پاسارگاد "قاسمي" , رفاه "ايماني" , مسكن "شريفي" , اقتصاد نوين info@enbank.ir , سامان ebb@sb24.com , سينا "همتي" )
انويسنده وبلاگ مذكور مدعي شده است :ين ارسال با مخفي كردن اطلاعات ارسال كننده براي بررسي عكس العمل مديران فوق و در صورت مناسب بودن برخوردها ارسال اطلاعات كامل و همكاري براي حل اين مشكل بود. متاسفانه برخوردي كه صورت گرفت در شان هيچ يك از مديران فوق نبود و به هيچ عنوان اقدام شايسته اي براي حل مشكل مشاهده ننمودم. يكي از دلايل پخش اين اطلاعات در اين سايت نيز نشان دادن وخامت اوضاع مديريتهاي كلان در كشور ميباشد.
تنها بانك ملي و بانك ملت به ايميل ارسالي پاسخ دادند. و بقيه مدير عاملها هيچ گونه پاسخي ارسال نكردند. شايد هيچگاه در عمرشان ايميل نداشتند و اين ايميلهائي كه در سايت بانكها قرار مي دهند تنها براي خالي نبودن عريضه گذاشته شده است. حتي يك مدير عامل مبتدي هم اگر خودش وقت بررسي ايميل هاي اداري را نداشته باشد مسئول دفترش را مامور اينكار ميكند. به هر حال قضاوت در مورد اين واقعيت را به شما هموطنان عزيز واگذار ميكنم.
نويسنده وبلاگ در ادامه نوشت:جوابي كه از بانك ملي و بانك ملت دريافت نمودم تقريبا مشابه بود. آنها اعلام آمادگي كرده بودند كه با عقد قرارداد نفوذ اخلاقي با اينجانب محل نشت اطلاعات را شناسائي و از بين ببرند. و من نيز سوال نمودم كه به ازاي هر كارت بانكي كه اطلاعاتش را در اختيار بانك قرار ميدهم آماده هزينه كردن چه مبلغي هستند؟ اين سوال به هيچ عنوان پاسخ داده نشد و تنها چيزي كه از من درخواست كردند تماس از طريق يك تلفن همگاني با آقاي ژان صياد بانك ملي و گفتگوي مستقيم با ايشان بود و سپس ايميل ديگري نيز دريافت نكردم. برعكس ارتش سايبري مامور پيدا كردن من گرديد. موضوع اختلاس و بانك آريا مطرح شد آقاي خاوري فرار كردند تمامي مديران مسئول در بانك ملي يكي يكي تعويض شدند از اعضاء هيات مديره درگير تا مديران انفورماتيك و سداد. سپس بانك ملي كارتهاي بانكي خود را در مقابل سرقت تا سقف دويست هزار تومان بيمه كرد. بدون اينكه شركت بيمه ايران از اين نشت اطلاعات مطلع باشد.
مجبور شدم به جاي همكاري جهت اصلاح ايرادات مقدمات فرار خودم را از ايران فراهم كنم و گريختم. هم اكنون نيز نياز به كمك محافل حقوق بشري و سازمانهاي بين الملي دارم تا با حمايت خود مرا از آزار و اذيت اين مديران در امان نگه دارند. تنها گناه من سعي در رفع يك خطر بزرگ براي حسابهاي بانكي هموطنان خودم ميباشد. و حتي به خاطر اين گناه از تمامي حقوق خويش در مقابل نرم افزارهائي كه توليد كردم و تحويل انياك دادم محروم شدم.
نويسنده وبلاگ ادامه داده است:من در اين سايت اختصاصا به موضوع خطر شركت انياك پرداختم تا از يكسو خطري كه تمامي هموطنان و سيستم بانكي را تهديد ميكند آشكار شود و از سوي ديگر مديراني كه دانسته و با اينكه امكان جلوگيري وجود داشت اقدام نكردند معرفي شوند. نظرات و ساير موضوعات و ديدگاههاي من را ميتوانيد از وبلاگ شخصي و ديگر وبلاگهايم تعقيب كنيد. هم اكنون نيز كه اين اطلاعات را با شما هموطنان خودم در ميان گذاشته ام در مورد اين موضوع خيالم آسوده شده و احساس مي كنم آنچه بايد انجام ميشد انجام شده است.
توضيح آنكه، در خصوص اطلاعات ياد شده در اين وبلاگ هيچ مقام رسمي تاييديه و يا تكذيبيه اي تا اين لحظه ارسال نداشته و رسانه قانون آماده انتشار اطلاعات تاييد شده مسئولان است؛چرا كه بر اساس مشاهدات ميداني برخي از بانك ها براي تغيير رمز در دستگاه هاي خود پرداز محدوديت ايجاد كرده اند و گفته مي شود برخي حساب ها در اين لحظه مسدود هستند.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
این وبلاگ در سایت ساماندهی ثبت شده است
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظر شما درباره قالب سایت؟؟
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2953
  • کل نظرات : 302
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 68
  • آی پی امروز : 215
  • آی پی دیروز : 240
  • بازدید امروز : 417
  • باردید دیروز : 424
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 2,734
  • بازدید ماه : 8,337
  • بازدید سال : 65,745
  • بازدید کلی : 6,250,128